PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Nathan De Asha: tlak pre úspech

|text: JOHN PLUMMER |foto: CHRISTOPHER BAILEY

AJ NAJLEPŠÍ KULTURISTI MAJÚ SVOJE SLABINY. Phil Heath musel posilniť svoj chrbát skôr ako sa stal Mr. Olympia. Dennis Wolf bol často terčom kritiky kvôli nohám. A Dexter Jackson sa nedokázal brániť komentárom o jeho lýtkach.

Nathan sittingNathan De Asha, vlani prvý účastník Mr. Olympia z Veľkej Británie po deviatich rokoch, je známy vďaka svojej fantastickej figúre. Aj u neho by sa však našla telesná partia, ktorá pokrivkávala, napríklad taký hrudník. Ak teda chcel Nathan patriť k najlepším, musel na ňom popracovať. Na profesionálnej úrovni môže aj najmenšia slabina urobiť škrt cez rozpočet.

De Asha dosiahol svoj cieľ typicky britským spôsobom. Ukryl sa v špinavej, dusnej posilňovni a robil tlak na lavičke sériu za sériou. Je to elementárny cvik, budujúci hrudník, v poslednom čase však akosi vyšiel z módy. „Mnohí profíci takmer nerobia tlaky na lavičke, pretože ich pokladajú za nebezpečné,“ hovorí De Asha. „Pre mňa však hrajú v rozvoji hrudníka hlavnú úlohu.

Robím mnoho tlakov na lavičke, pretože tento cvik mám naozaj rád. Ak máš z nejakého cviku radosť, viac vďaka nemu dosiahneš. Hrudník precvičujem tlakmi na rovnej i na šikmej lavičke a k tomu pridávam rozpažovanie s jednoručkami. Myslím si, že sa mi koncentrované úsilie na prsné svaly oplatilo.“

V súčasnosti je De Asha členom Oxygen-Teamu v Plush Gym v Kuvajte, kde pod vedením trénera Ahmada Askara zmenil svoje nasadenie. Dve víťazstvá na profesionálnych súťažiach v roku 2016 a dvanáste miesto na Mr. Olympia sú dôkazom toho, že to funguje. Napriek tomu si De Asha myslí, že to oveľa viac súvisí s ultra tvrdými tréningami doma v Liverpoole.

„Odkedy som v Kuvajte, trénujem ináč,“ hovorí. „Keď som sem prišiel, musel som vyskúšať nové metódy. Ale práve tá fáza s tvrdými tlakmi na lavičke doma urobila môj hrudník správne silným.“ Keď si pozriete fotografie, niet o tom pochybností.

Mali by ste niekedy vyskúšať tréning hrudníka De Ashu. Možno tiež zaznamenáte také výrazné pokroky ako on.

NATHAN DE ASHA

Vek: 30 rokov
Miesto narodenia: Liverpool, Anglicko
Bydlisko: Kuvajt, Liverpool
Výška: 175 cm
Súťažná váha: 116 kg
Vrcholy súťažnej kariéry:

Toronto Pro 2016 – 1. miesto
Ferrigno Pro Legacy 2016 – 1. miesto
Mr. Olympia 2016 – 12. miesto

Cieľ: „Byť na Olympii lepší ako desiaty, potom lepší ako šiesty či siedmy.“
Tréningový tip: „Mať železnú vôľu a nikdy to nevzdávať.“
Sponzori: Yamamoto, Otomix, Iron Rebel
Kontakty: Facebook: IFBB pro Nathan De Asha; Instagram: @nathandeasha; Twitter: @nathande86

1 SŤAHOVANIE PROTISMERNÝCH KLADIEK

Nathan kladky


3 SÉRIE, 20 OPAKOVANÍ

„Tento cvik musíte mať po celý čas pod kontrolou. A myslite na to, že kladky musíte ťahať zhora dole, nie pred seba. V závere pozitívnej fázy opakovania napnite hrudník a kontrakciu chvíľu podržte.“

 

2 TLAK NA LAVIČKE

Nathan benchpress


6 SÉRIÍ, 6–10 OPAKOVANÍ

„Pri ťažkom tlaku na lavičke držím činku relatívne užším úchopom, pri ľahších sériách tlačím lakte smerom von, aby som prsné svaly lepšie natiahol a izoloval. Začínam s dvoma 20kilovými kotúčmi na každej strane a postupne sa prepracujem na tri série s piatimi kotúčmi (cca 220 kg), pričom znižujem počty opakovaní.“

TRÉNINGOVÝ SPLIT

1. DEŇ: Hrudník a biceps

2. DEŇ: Chrbát a triceps

3. DEŇ: Ramená

4. DEŇ: Nohy

5. DEŇ: Voľno

6. DEŇ: Znovu od 1. dňa

Popis ďalších štyroch cvikov na hrudník Nathana De Ashu nájdete v čísle 7/2017 M&F.

cz        Nové číslo MUSCLE&FITNESS do ČR objednávejte ZDE.
Předplatné MUSCLE&FITNESS do ČR se zlevou objednávejte ZDE.

sk        Nové číslo MUSCLE&FITNESS do SR objednávajte TU.
Predplatné MUSCLE&FITNESS do SR so zľavou objednávajte TU.