Slovenskí olympionici búdú mať nové oblečenie
Novým partnerom Slovenského olympijského a športového výboru je značka 4F. Na Hrách XXXII. olympiády v Tokiu bude slovenský tím prvýkrát vystupovať v športovom oblečení pripravenom tímom dizajnérov a technológov tejto značky. Ide o ďalšiu spoluprácu značky 4F so slovenským športom. Od roku 2018 4F oblieka už aj reprezentačný tím Slovenského zväzu biatlonu.
Nová spolupráca pre Slovenských športovcov
29. 1 sa v priestoroch reštaurácie Fach v Bratislave konala slávnostná prezentácia novej športovej kolekcie značky 4F. Samo o sebe by to nebolo ničím výnimočné, avšak súčasťou podujatia bola aj spolupráca značky so Slovenským olympijským a športovým výborom. To už stojí za pozornosť športových fanúšikov. Dizajn celej kolekcie bol navrhovaný pre potreby špičkových športovcov rôznych disciplín a samozrejme vo farbách, ktoré budú reprezentovať Slovensko.
Partnerstvo medzi Slovenským olympijským a športovým výborom (SOŠV) a značkou 4F zahŕňa prípravu oblečenia pre športovcov, trénerov a ostatných členov našej výpravy na Hrách XXXII. olympiády v Tokiu ako aj nasledujúcich XXIV. zimných olympijských hrách v Pekingu a na podujatiach ako olympijské hry mládeže, EYOF, Svetové plážové hry ANOV, či Európske hry. Slovenský olympijský a športový výbor je v poradí siedmy národný olympijský výbor, s ktorým poľská značka spolupracuje. Okrem našej olympijskej reprezentácie 4F oblieka aj športovcov z Chorvátska, Grécka, Lotyšska, Macedónska, Poľska a Srbska.
„Spolupráca so Slovenským olympijským výborom je veľkou udalosťou pre značku 4F. Pripravili sme spolu kolekciu, ktorá vyhovuje potrebám olympionikov a ich trénerov. Som na tento projekt hrdý a dúfam, že oblečenie osloví nielen športovcov, ale aj ich fanúšikov. Podpísaná zmluva je dôležitým krokom pre celú spoločnosť. V roku 2016 sme otvorili prvú predajňu 4F na Slovensku a odvtedy postupne rozširujeme naše zastúpenie na slovenskom trhu,“ hovorí Igor Klaja, prezident OTCF S.A.
„Som presvedčený, že naše partnerstvo so spoločnosťou 4F ocenia predovšetkým športovci, ktorí budú nositeľmi nového funkčného oblečenia, spĺňajúceho aj tie najnáročnejšie kritériá. V prvej kolekcii, ktorá sa zrodila z tohto partnerstva, sa predstavia naši mladí športovci už vo februári na zimnom Európskom olympijskom festivale mládeže (EYOF) v Sarajeve. Dôležitosť tejto spolupráce umocní aj pripravovaná a dlho očakávaná kolekcia pre náš olympijský tím na Hry XXXII. olympiády, ktoré sa uskutočnia v Tokiu v roku 2020. Táto dizajnovo veľmi zaujímavá kolekcia inšpirovaná históriou, folklórom a tradíciami typickými pre Slovensko je postavená na modrotlači ako ústrednom prvku, ktorým bude kolekcia obohatená. Nadväzujeme tak na ľudový prvok tzv. čičmianskeho vzoru, typického pre jeden konkrétny región Slovenska, avšak myšlienku transformácie prvkov ľudovej kultúry do športového oblečenia ešte rozširujeme na modrotlač, ktorá je typická nielen pre jeden región, ale pre Slovensko ako také,” hovorí Anton Siekel, prezident SOŠV.
Oblečenie inšpirované národnými farbami
Slovenský olympijský a športový výbor sa podieľa na celom procese vytvárania kolekcie, ktorá je dynamická, plná moderných technológií a využívajúca najkvalitnejšie materiály. Prioritou pri navrhovaní odevov je maximálny komfort športovcov a zachovanie estetiky v súlade s národnými farbami. Kolekcia bude vyrobená z priedušnej a rýchlo vysychajúcej tkaniny, aby sa športovci cítili pohodlne, bez ohľadu na to, či sa pripravujú na štart, alebo odpočívajú. Škála farebných odtieňov je založená na farbách slovenskej vlajky, teda na kombinácii modrej, bielej a červenej farby. Okrem toho, v olympijskej kolekcii vyniknú aj tradičné slovenské symboly. Vďaka kombinácii moderných a jednoduchých, ale funkčných tvarov so živými a silnými farbami, je kolekcia nielen jednotná ale aj nadčasová.
Čo a kto je značka 4F?
OTCF je poľská spoločnosť, ktorá vznikla z vášne pre šport. Špecializuje sa na vývoj, výrobu a predaj športového oblečenia a príslušenstva pre amatérov a profesionálov. Portfólio spoločnosti zahŕňa značky 4F a Outhorn, rovnako ako predajne multibrandu 4Faces. Cieľom OTCF je spojiť kompetencie a technológie športu so svetom štýlu a módy. Vďaka odhodlaniu svojich zamestnancov je spoločnosť schopná vytvárať produkty pre olympijské tímy, profesionálnych športovcov, ale aj amatérov a nadšencov fyzickej aktivity. Stratégiou OTCF je neustály vývoj. Preto spoločnosť zlepšuje svoju ponuku a pripravuje nové projekty. Spoločnosť taktiež začala expanziu na zahraničné trhy. Prvé predajne 4F na Slovensku boli otvorené v Poprade a Žiline v roku 2016. V súčasnosti má 4F šesť vlastných predajní a v roku 2019 plánuje otvoriť ďalšie, vrátane predajne v Bratislave.
Športová sezóna v štýle 4F
Športové oblečenie musí byť vždy zladené. Zladiť treba veľkosť s postavou, model so siluetou, ale aj oblečenie so športovou aktivitou. Iné preferencie má bežec trénujúci pod holým nebom, iné aktívni ľudia uprednostňujúci tréningy v posilňovni. 4F pozná nároky ľudí, pre ktorých je šport neodmysliteľnou súčasťou života. Športové oblečenie vyvíja podľa osobných preferencií a nárokov športovcov tak, aby si v kolekcii značky 4F našiel každý oblečenie prispôsobené tvaru tela, štýlu a individuálnym potrebám podľa toho, aký šport robí. Či ste amatér alebo profesionál, preferujete intenzívne individuálne tréningy alebo naopak skôr relaxačnú jogu, značka 4F chce byť s vami. Aj preto v sezóne jar/leto 2019 predstavuje úplne nové produktové trendy venované takmer všetkým druhom športu.
V sezóne jar/leto 2019 predstavila značka 4F športové línie od tréningových modelov až po športovo-štýlové oblečenie na každý deň. Kolekcia jar/leto 2019 milo prekvapí priaznivcov jogy, futbalistov aj hráčov tenisu, pre ktorých pripravila značka 4F produktové novinky po prvýkrát. Okrem línie pre jogu, futbal alebo tenis sa v sezóne jar/leto v obchodoch 4F objaví aj oblečenie pre bežcov, na funkčný tréning, na fitness, a to všetko v nových, neštandardných verziách. Skutočným hitom bude špeciálna línia obuvi 4F, v ktorej každý športovo založený človek nájde svoj vlastný štýl. 4F prekvapuje v tejto sezóne aj rozšírenou líniou plaviek.
Kolekcia inšpirovaná športom a módou
Inšpiráciou pre tvorcov novej kolekcie jar/leto je spojenie vášne k športu a súčasných módnych trendov. Návrhári vytvorili kolekciu zloženú z pestrej palety farieb a strihov. Jednou z dámskych línií je tréningové oblečenie v energickej verzii. Objavujú sa v nej výrazné neónové odtiene žltej, ružovej a tyrkysovej farby. Tie sú spájané geometrickými tvarmi s plynulými farebnými prechodmi. Ich rovnováhou je tlmená tmavomodrá farba. Ďalšia tréningová línia je inšpirovaná retro štýlom. Geometrické spojenie červenej, kobaltovej, čiernej a bielej farby sú obohatené o detaily purpurovo ružovej a modrej. Tréningová línia pre pánov je inšpirovaná novodobým minimalizmom. Dokonale to vystihuje spojenie tmavej bordovej s intenzívnou, energickou oranžovou farbou obohatenou o jemné detaily s motívom embossingu a delikátnej gradientovej tlače. Vo funkčnom oblečení sú aplikované rozličné technológie. Rýchloschnúce materiály (technológie 4F Dry), elastické švy, ktoré pracujú spolu s materiálom, minimalizujú riziko odretej pokožky a neobmedzujú pohyb ani počas intenzívneho tréningu. Použité sieťové panely a laserové otvory zlepšujú odvetranie počas aktivity a zabezpečujú pri tréningu čo najväčší komfort. Okrem 4F Dry je v tréningovom oblečení použitá aj technológia 4F Skin (prispôsobenie strihu na tvar tela) a 4 Way Stretch & Ultralight, vďaka ktorej je výrobok ľahký, vzdušný, elastický a neobmedzuje pohyb tela.